Frågor och svar

 Order

Hur vet jag att min orderbeställning mottagits av Skidcenter Årebjörnen?

Efter att du lagt din beställning och betalt kommer du få en orderbekräftelse skickad till din angivna e-mailadress. Det är en bekräftelse på att Årebjörnen Skidcenter mottagit din beställning.

Hur gör jag ifall jag vill avbryta en orderbeställning som jag lagt?

Du kan inte avbryta beställningen själv utan måste kontakta oss via e-mail eller telefon under förutsättningar att din beställning inte har skickats från lagret. Är paketet skickat måste du hämta ut paketet och skicka tillbaka det till oss.

Returer

Jag vill göra ett återköp/returnera, hur gör jag?

Returformuläret ska alltid fyllas i och skickas tillsammans med varan/varorna som ska bytas. Det är viktigt att du fyller i den korrekt, det är bättre att fylla i för mycket än för lite. Om du har några frågor till oss innan ni ska skicka returen så kontakta oss gärna via tel: 0647-134 70 eller via mail till: info@skidcenter.se. Det är viktigt att du har med ordernumret med i mailet.

OBS! Det är väldigt viktigt att du skriver ett telefonnummer som vi kan nå dig på under dagtid om vi har några frågor angående din retur.

Hur och när får jag tillbaka mina pengar vid en retur? 
När vi mottagit din retur kommer vi att betala tillbaka pengarna till det betalkort/konto som varan är betald med/från.

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?

Om du har möjlighet  vänd dig i första hand till butiken. I andra hand kontakta oss via e-mail eller telefon så kommer vi skicka en blankett som du får fylla i. Lägg ner produkten i en förpackning, lägg ner en kopia av reklamationsblanketten. Skicka varan till oss. När vi mottagit ditt paket kommer vi att börja hantera din reklamation.

ÅreBjörnen Skidcenter följer konsumentköplagen och konsumentverkets rekommendationer som gäller för reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t ex inte fel som är orsakade av normalt slitage. Spara orderbekräftelse som kvitto på din vara. Kontakta oss på Åre Skidsport per telefon eller e-post.

ÅreBjörnen Skidcenter följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Betalning 

Vilka betalsätt kan jag välja mellan? 
Betalningen sker med Visa eller Mastercard genom DIBS säkra betalningsserver.

Leverans

Hur lång leveranstid har vi?

I normala fall om vi har de produkter du önskar i lager så har du din beställning inom 4-6 arbetsdagar.

Hur får jag min vara levererad?

I första hand hämtas i butiken.

Vid frakt använder vi oss av Posten och debiterar deras fraktkostnad.

Vad kostar frakten?

Vi debiterar kostnaden som Posten tar. Vill du returnera eller reklamera din vara står du själv för returfraktkostnaden.

Hur vet jag att mitt paket har kommit, och var ska jag hämta det?

När ditt paket finns att hämta får du ett sms till ditt uppgivna mobilnummer. Har du inte uppgivit ett mobilnummer får du istället en avi per post. När du hämtar ut paketet ska du uppge löpnummer och pinkod samt visa upp ID-handling. I ditt meddelande står även vart du hämtar paketet och vilka öppettider ditt ombud har.

Hur länge ligger paketet kvar innan jag måste hämta det?

Du har 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket efter att du har fått din SMS-avisering. Efter det går paketet i retur till ÅreBjörnen Skidcenter och vi blir tvungna att debitera en avgift för hantering av outlöst försändelse om för närvarande minst 119 kr.

Mitt paket var skadat vid ankomst – vad gör jag?

ÅreBjörnen Skidcenter ansvarar för produkter som skadas eller kommer bort vid leverans till kund. Vid mottagande av varorna är det viktigt att kontrollera så att de inte är transportskadade. Anmäl transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet eller kontakta oss för att lösa problemet i efterhand.

Säkerhet

Hur fungerar säkerheten på ÅreBjörnen Skidcenter?

ÅreBjörnen Skidcenter AB  följer de krav på säkerhet som finns vad det gäller betalningar och hanteringen av dina uppgifter sker kryperat enligt SSL (Secure Sockets Layer). Inga kortupgifter hanteras av ÅreBjörnen Skidcenter utan av DIBS.Vi följer Personuppgiftslagen (PUL) och hanterar dina personuppgifter i enlighet med den.